środa, 25 lutego 2015

najtańszy "No limit" danych

Jak mieć (praktycznie) nielimitowane ilość danych w ofercie na kartę?
Jakie mamy opcje? Stan na 25 lutego 2015r.
1. Kupno startera RedBull MOBILE II za 9pln (ten z puszką napoju), doładowanie go i włączenie usługi "Darmowy internet LTE na 30dni" - link do regulaminu. Warunkiem jej uruchomienia jest posiadanie ważnego konta oraz  min. 30pln na nim. Do 100GB pobranych danych prędkość ściągania wynosi 15Mb/s, a wysłanie 5Mb/s, po przekroczeniu tej ilości prędkość pobierania może spaść do 2Mb/s.
Mamy dwie podstawowe możliwości:
  • doładowujemy konto za 25pln (co przedłuża ważność konta o 30dni) i powoduje że w sumie na kocie mamy 32pln (starter za 9pln ma na koncie 7pln, bo dostajemy jeszcze puszkę RedBulla). To pozwala nam uruchomić nolimit na 30dni. Koszt to 34pln
  • druga możliwość to doładowanie konta za 50pln (co przedłuża ważność konta o 100dni). W takim przypadku można uruchomić nolimit kolejno 3 razy - w sumie 90dni nolimit kosztuje 59pln.
2. Kupno startera Play za 50pln (+10pln koszt przesyłki, bo można go kupić tylko online, w sklepie operatora). Jego zaletą jest ważność przez rok, a co miesiąc otrzymujemy paczkę 1GB danych. Cena jest bardzo dobra, bo to wszystko za niecałe 5pln/miesiąc - (50pln+9pln)/12. Jeżeli będziemy potrzebować więcej danych, można w każdej chwili (po doładowaniu) włączyć usługę nielimitowanego internetu za 45pln/30dni. Zaletą jej jest działanie zarówno w zasięgu LTE, jak i HSPA.

Oba powyższe rozwiązania działają tylko w zasięgu sieci Play. Trzeba jednak przyznać, że jest on coraz większy, a prędkości transmisji LTE osiągalna.
Przed ewentualnym zakupem modemu LTE warto sprawdzić czy faktycznie jest się w zasięgu tej technologi. Na stronie zasiegInternetu.pl jest link zarówno do oficjalnej mapy zasięgu Play, jak i do mapa.btsearch.pl.
W pierwszym przypadku w menu po prawej stronie należy wybrać pozycję Internet, a potem "odznaczyć" 3 pierwsze pozycje - ma zostać zaznaczona tylko pozycja czwarta, ostatnia - Technologia LTE (wewnątrz budynków). Jeżeli jesteśmy w zasięgu LTE, ale na zewnątrz budynków (pozycja trzecia na liście), może okazać się, że do korzystania z tej technologii potrzebna będzie antena zewnętrzna.
Na btsearch.pl należy wybrać interesujący nas region (miejscowość), potem operatora Play i technologię LTE. Ta operacja pokaże, ile nadajników jest w okolicy. Pytanie ile z nich działa, ale nawet jeżeli tylko część, to i tak zasięg generalnie powinien być.

15 komentarzy:

  1. Żebym tylko miał zasięg Play to bym skorzystał, zazdroszczę tym co mają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie masz czego zazdrościć. Nie wiem jak przy pełnym zasięgu lte,ale przy max 40% internet lte w play,o ile jak sieć nie jest przeciążona,to hula całkiem nieźle. Problemy pojawiają się przy przeciążeniu sieci,zwłaszcza wieczorem. Często trzeba odświeżać stronę,lub zrywane jest połączenie.

      Usuń
  2. Pytanie do administratora. Ten " No limit" oznacza pobranie do 100GB, a później prędkość spada do 2mb/s. Czy da się jakoś sprawdzić ile już zostało zużytego transferu. Nie chodzi mi o programy do win., ponieważ tego internetu używa kilka osób i chciał bym wiedzieć ile jeszcze zostało transferu? Modem ZTE MF821 podpięty pod router 4G. Czekam na odpowiedz i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Informacja o 100GB została dodana. Pojawiała się już tyle razy, że "Darmowy internet..." został potraktowany hasłowo, ale słusznie - dodaliśmy szczegóły. Dzięki!
      Odpowiadając na pytanie - nie ma (nie znamy) metody na sprawdzenie ilości pobranych danych w tej usłudze. Z drugiej strony, pytanie, czy faktycznie prędkość po 100GB jest obniżana, czy to tylko zabezpieczenie operatora "na wszelki wypadek". Teoretycznie prędkość wynosi 15Mb/s, a w czasie naszych testów była i ponad 30Mb/s, a średnia z dłuższego okresu wynosiła 20Mb/s.

      Usuń
    2. Nawet w regulaminie mamy zapis, że obniżenie prędkości po pobraniu 100GB jest w wyjątkowych wypadkach. To pewnie tylko takie zabezpieczenie, na wypadek, gdyby ktoś chciał stawiać np. jakieś serwery obciążające non stop sieć. Przy normalnym użytkowaniu po przekroczeniu 100GB nie powinni obniżać prędkości, bo nie spełnimy zapisu regulaminu poniżej:
      " Zastrzeżenie to dotyczy wyłącznie sytuacji, w której wyjątkowo intensywne korzystanie z transmisji danych w godzinach największego obciążenia Sieci Telekomunikacyjnej może w istotny sposób wpływać na pogorszanie jakości połączeń transmisji danych dla pozostałych użytkowników Sieci Telekomunikacyjnej. "

      Usuń
    3. Sprawdzać ile się pobrało danych można na stronie Play24 (zarówno Internet na kartę w Playu jak i Red Bull Mobile).

      Usuń
    4. Proszę o wskazanie, w którym miejscu (menu Play24) można sprawdzić ilość pobranych danych w ramach usługi Darmowy internet LTE na 30dni.

      Usuń
  3. U mnie limit założenia lejka (pobieranie 0,03 Mbps) po ,pobraniu 178 GB danych. Karta Red Bull Mobile za 9zł.Operatorzy komórkowi mają swoiste poczucie humoru reklamując się ofertą bez limitów. UOKiK powinien takie praktyki ukrócić, ponieważ jest to wprowadzanie klientów w błąd.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ile dni upłynęło od włączenia usługi? Bo 32kb/s to lejek standardowy, który jest zawsze. Wygląda to tak, jakby usługa się skończyła i wskoczyła "standardowa" prędkość.

      Usuń
    2. A pakiet Internetowy aktywny jest? Może się przełączył modem z LTE na HSPA i zeżarło cały pakiet? (W RedBull Mobile nie zlicza danych w tej usłudze tylko przy połączeniu z LTE)

      Punkt 7 regulaminu:

      "Jeżeli klient w trakcie uruchamiania usługi nie ma aktywnego żadnego pakietu internetowego prędkość transmisji danych wynosi maksymalnie 32 kb/s. W przypadku gdy Użytkownik w trakcie aktywności usługi posiada dowolny, aktywny pakiet na transmisję danych i go wykorzysta, prędkość transmisji danych zostanie istotnie ograniczona i będzie wynosić maksymalnie 32 kb/s niezależnie od wykorzystywanej
      technologii.

      Usuń
    3. Kto normalny tyle wykorzystuje? Dobrze że ci przycieli prędkość, polepszy się zasięg i prędkość dla innych.

      Usuń
    4. Oglada codziennie filmy blu-ray ?

      Usuń
  4. Od włączenia usługi minęło 16 dni, więc jeszcze przez 14 dni jest czynna. Modem nie przełączył się z LTE na HSPA, ponieważ jest ustawiony tylko na 4G i nie zeżarło ani grosza z doładowania. Jest tylko ustawiony lejek i do tego jeszcze 32kbps a nie 2Mbps na pobieranie.

    Potraktowałem ofertę jako zamiennik internetu od operatora TVK. Ściągałem duże pliki tylko w nocy a w dzień korzystałem normalnie tak jak na kablowym internecie. Jeżeli bym oglądał filmy w blu-ray to bym potrzebował co najmniej limitu danych około 1TB, jak nie więcej. Jeżeli operatorzy komórkowi chcą dostać 40-50zł/mies od klienta za internet to 100GB lub 200GB niestety jest dla mnie za mało. Starczyło tylko na 16 dni a nie na 30 dni jak był i jest uruchomiony pakiet. Więc kto tu jest normalny albo nie normalny? Jak reklamuje się nielimitowanym internetem lub nielimitowany pobieranie danych. Wniosek jest taki że jest to nieuczciwa reklam do zgłoszenia w UOKiK.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przycięli prędkość po 178GB? Powinni Cie zbanować na stałe i nalot zafundować na chałupe za piracenie.

      Usuń
  5. Skąd wiesz,że ściąga niedozwolone treści? Może ogląda wptv w full HD lub słucha non stop radia internetowego itp..

    OdpowiedzUsuń